Opdrachtgever:
logo-tilburguniversity

Kernwoorden:
User interface design, usability, free publicity

Casus & aanpak:
Als onderdeel van de Premaster Communication & Information Sciences werd ons team gevraagd met een combinatie van technologie en communicatie een apparaat te ontwikkelen dat een bijdrage levert aan het oplossen van een maatschappelijk probleem. Wij bedachten SnoepDog: een multimediale poepbak die baas en beest beloont voor het opruimen van hondenpoep.

Producten:

denken   doen
research, design, onderzoek, pr-strategie   ontwikkeling prototype, woordvoering


Resultaat:

  • Best Project Award 2011, User Interface Design, Tilburg University

  • Serieuze interesse van diverse gemeenten (oa Den Haag, Tholen, Harderwijk) en de onderneming Heijmans.

  • Free publicity met groot bereik door uitgebreide regionale en landelijke media-aandacht

Credits:

  • Bas Kock
  • Ralph van den Broeck
  • Sander Tan
  • Mikail Acun

Download:
Meer SnoepDog video’s op het FolksLikeUs Vimeo kanaal.


Media-impressie van deze case:

 

snoepdog-schema thumb

 

snoepdog-schets thumb

adviesgesprek