Opdrachtgever:
logo-ministeriedefensie

Kernwoorden:
Crossmediale campagne, visuele communicatie, face2face dialoog

Casus & aanpak:
Hoe kan communicatie een bijdrage leveren aan het bestrijden van de uitval tijdens de militaire officiersopleiding op de Koninklijke Militaire Academie? We ontwikkelden een crossmediale campagne met de nadruk op dialoog en visuele communicatie. Middelenmatrix: print, social media, video en introductiedagen.

Producten:

denken   doen   doen
analyse, strategie    introductiedagen, presentaties   productie, coördinatie en
beheer middelen


Resultaat:


  • Reductie uitval van studenten uit de officiersopleiding met 50%.

Credits:

  • Bas Kock: concept, uitvoering
  • Audiovisuele Dienst Defensie: video
  • Frank van Biemen: fotografie
  • Bureau Multimedia KMA: vormgeving
  • Sectie Communicatie NLDA: redactie en productie magazine

Download:
KMA Special magazine (pdf)


Media-impressie van deze case:

 

kennisenkarakter-magazine

 

kennisenkarakter-introdag thumb

adviesgesprek