Opdrachtgever:
logo-tilburguniversity  logo-giro555

Kernwoorden:
Onderzoek, fondswerving, campagne

Casus & aanpak:
Hoe kun je de effectiviteit van fondsenwervingscampagnes voor noodhulp verbeteren? Dat was de centrale vraag van de masterthesis ‘Betrokkenheid doet geven’, een onderzoek dat is uitgevoerd in het kader van de master Business Communication & Digital Media aan de Universiteit van Tilburg. Conclusie: mensen doneren significant méér geld als ze zich betrokken voelen bij het ramptype.

Producten:

denken   leren   doen
onderzoek, design, advies    presentatie en verdediging thesis   kwantitatief onderzoek, masterthesis


Resultaat:

  • Cum laude afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg (2012)
  • Advies aan de Samenwerkende Hulporganisaties van Giro 555 (2013)

Credits:

  • Bas Kock

Download:
Masterthesis Betrokkenheid doet geven (pdf)


Media-impressie van deze case:

 

betrokkenheid-thesis

 

betrokkenheid-advertentie thumb

adviesgesprek